Що таке інформатика?
Термін "інформатика" (франц. іnformatіque) походить від французьких слів іnformatіon (інформація) і automatіque (автоматика) і дослівно означає "інформаційна автоматика". Широко розповсюджений також англомовний варіант цього терміна - "Сomputer scіence", що означає буквально "комп'ютерна наука".
Інфоpматика - це заснована на використанні комп'ютерної техніки дисципліна, що вивчає структуру й загальні властивості інформації, а також закономірності й методи її створення, зберігання, пошуку, перетворення, передачі й застосування в різних сферах людської діяльності.
В 1978 році міжнародний науковий конгрес офіційно закріпив за поняттям "інформатика" області, пов'язані з розробкою, створенням, використанням і матеріально-технічним обслуговуванням систем обробки інформації, включаючи комп'ютери і їхнє програмне забезпечення, а також організаційні, комерційні, адміністративні й соціально-політичні аспекти комп'ютеризації - масового впровадження комп'ютерної техніки в усі області життя людей. Таким чином, інформатика базується на комп'ютерній техніці й немислима без неї.
Інфоpматика - комплексна наукова дисципліна з найширшим діапазоном застосування. Її пріоритетні напрямки:
- разpаботка обчислювальних систем і пpогpамного забезпечення;
- теоpія інфоpмації, що вивчає процеси, пов'язані з передачею, прийомом, перетворенням і зберіганням інформації;
- математичне моделювання, методи обчислювальної й прикладної математики і їхнє застосування до фундаментальних і прикладних досліджень у різних областях знань;
- методи штучного інтелекту, що моделюють методи логічного й аналітичного мислення в інтелектуальній діяльності людини (логічний висновок, навчання, розуміння мови, візуальне сприйняття, ігри й ін.);
- системний аналіз, що вивчає методологічні засоби, які використовуваються для підготовки й обгрунтування рішень по складних проблемах різного характеру;
- біоінформатика, що вивчає інформаційні процеси в біологічних системах;
- соціальна інформатика, що вивчає процеси інформатизації суспільства;
- методи машинної графіки, анімації, засоби мультімедіа;
- телекомунікаційні системи й мережі, у тому числі, глобальні комп'ютерні мережі, що поєднують все людство в єдине інформаційне співтовариство;
- різноманітні додатки, що охоплюють виробництво, науку, будівництво, медицину, торгівлю, сільське господарство й всі інші види господарської й суспільної діяльності.
Академік А.А. Дородницин виділяє в інформатиці три нерозривно й істотно зв'язані частини - технічні засоби, програмні й алгоритмічні.
Технічні засоби, або апаратура комп'ютерів, в англійській мові позначаються словом Hardware, що буквально переводиться як "тверді вироби".
Для позначення програмних засобів, під якими розуміється сукупність всіх програм, які використовуються комп'ютерами, і область діяльності по їхньому створенню й застосуванню, використовується слово Software (буквально - "м'які вироби"), що підкреслює рівнозначність самої машини й програмного забезпечення, а також здатність програмного забезпечення модифікуватися, пристосовуватися й розвиватися.
Програмуванню завдання завжди передує розробка способу її вирішення у вигляді послідовності дій, що ведуть від вихідних даних до очікуваного результату, іншими словами, розробка алгоритму рішення завдання. Для позначення частини інформатики, пов'язаної з розробкою алгоритмів і вивченням методів і прийомів їхньої побудови, застосовують термін Braіnware (англ. braіn - інтелект).
Роль інформатики в розвитку суспільства надзвичайно велика. З нею зв'язаний початок революції в області нагромадження, передачі й обробки інформації. Ця революція, що випливає за революціями в оволодінні мовою й енергією, зачіпає й докорінно перетворить не тільки сферу матеріального виробництва, але й інтелектуальну, духовну сфери життя. Прогресивне збільшення можливостей комп'ютерної техніки, розвиток інформаційних мереж, створення нових інформаційних технологій приводять до значних змін у всіх сферах суспільства: у виробництві, науці, будівництві, медицині й т.д.
Підручник з інфоматики 10 клас можна скачати тут.
Урок №4
Тема: Тематичний залік 1 на тему «Інформаційні технології в навчанні»
Підручник з інфоматики 10 клас можна скачати тут.
Уроки з інформатики для першокурсників:
Урок №1.
Тема: Використання електронних посібників, навчальних програм
та мультимедійних курсів з профільного навчання.
Урок №2
Тема: Практична робота № 1 «Робота з навчальними програмними
засобами з профільних предметів»
Урок №3
Тема: Веб-енциклопедії. Дистанційне навчання. Електронні
словники й програми-перекладачі. Інтерактивні та мультимедійні програмні курси
іноземних мов.
Тема: Тематичний залік 1 на тему «Інформаційні технології в навчанні»
https://drive.google.com/open?id=0B6U8HV3dE-QGbGtjWlRXT1pSd0U
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мета і завдання навчання
інформатики
Характеристика умов навчання
БАЗОВИЙ
МОДУЛЬ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–11 класах
загальноосвітніх навчальних закладів як вибірково-обов’язкового предмету
навчального плану в обсязі до 105 годин, з яких 35 годин складає інваріантний
базовий модуль.
Мета і завдання навчання
інформатики
Метою навчання є продовження
формування в учнів інформаційної культури
та інформатичної компетентності для
реалізації їх творчого потенціалу та соціалізації у
суспільстві завдяки здатності до ефективного використання засобів сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій.
Інформатика в старшій школі є логічним продовженням курсу
інформатики основної школи, під час вивчення якого в учнів було сформовано
основи інформаційної культури та базові компетентності у галузі
інформаційно-комунікаційних технологій.
Завданнями навчання
інформатики в старшій школі є:
·
формування в учнів знань й
умінь, необхідних для ефективного використання сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при
вивченні інших навчальних предметів, у повсякденному житті;
·
розвиток в учнів готовності
застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного
виконання різноманітних завдань щодо реалізації інформаційних процесів,
пов’язаних з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства;
·
розвиток інформаційної
культури, знань правил безпеки життєдіяльності та навичок безпечної поведінки
при виконанні робіт з використанням засобів інформаційно-комунікаційних
технологій;
·
розвиток в учнів здатності
самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби
загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати
відомості, використовувати електронні засоби обміну даними.
Структура навчальної програми
Навчальна програма складається з:
·
пояснювальної записки, у якій визначено мету
та завдання навчання інформатики, описано структуру навчальної програми і
загальну характеристику умов навчання;
·
вимог щодо рівня очікуваних результатів
навчання та змісту навчального матеріалу для їх формування за базовим і вибірковими
модулями.
Програма має модульну структуру і складається з двох частин – базового
та вибіркових (варіативних) модулів.
Модуль - структурна одиниця навчальної програми, подана як
організаційно-методичний блок, що містить цілісний набір компетенцій,
необхідних для засвоєння учнями протягом його вивчення.
Основою навчання інформатики в 10-11 класах є базовий модуль, зміст
якого може бути розширений за рахунок вибіркових модулів. Базовий модуль, на
вивчення якого відводиться 35 годин, завершує формування в учнів предметних і
ключових компетентностей щодо використання сучасних інформаційно-комунікаційних
технологій на рівні, визначеному чинним Державним стандартом базової і повної
загальної середньої освіти. Цей модуль є мінімально допустимою нерозривною
структурною одиницею програми, рознесення вивчення базового модуля на два роки
не допускається.
Вибіркові модулі для розширення курсу учитель добирає, відповідно
до профілю навчання навчального закладу,
запитів, індивідуальних інтересів і здібностей учнів, регіональних
особливостей, матеріально-технічної бази та наявного програмного забезпечення.
Реалізація профільного навчання під час викладання курсу може здійснюватися як шляхом розширення
змісту окремих тем, так і добором профільно-орієнтованих навчальних завдань.
Поєднання модулів повинно забезпечувати необхідну ступінь гнучкості та
свободи в відборі і комплектації необхідного конкретного навчального матеріалу
для навчання учнів і реалізації дидактичних цілей. Кількість та
тематика варіативних модулів погоджується методичною службою навчального
закладу.
Вчителі інформатики мають право
розробляти та використовувати власні вибіркові модулі за умови проходження ними
експертизи у відповідній комісії Науково-методичної ради з питань освіти
Міністерства освіти і науки України згідно з Порядком надання навчальній
літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв (наказ
МОН України від 17.06.2008 № 537). Варіативні модулі, що мають відповідний гриф
Міністерства освіти і науки України, можуть використовуватися у всіх загальноосвітніх
навчальних закладах.
Згідно до Державного стандарту базової і повної загальної
середньої освіти, вибірково-обов’язковий курс «Інформатика» вибудовується за такими предметними змістовими лініями:
l інформаційні технології в суспільстві;
l моделі і моделювання, аналіз та візуалізація
даних;
l системи керування базами даних;
l технології опрацювання мультимедійних даних;
l сервіси інформаційно-комунікаційних мереж.
Зміст навчання має чітко виражену прикладну спрямованість і
реалізується переважно шляхом застосування практичних методів і форм організації занять.
Очікувані результати навчання вказано у змістовому розділі програми для
кожної теми курсу. Час, що необхідний для досягнення цих результатів,
визначається вчителем, залежно від рівня попередньої підготовки учнів, обраної
методики навчання, наявного обладнання та особливостей того чи іншого напряму й
профілю навчання. За необхідності
вчитель може змінювати порядок вивчення тем, не порушуючи змістових зв’язків
між ними.
Зміст і вимоги до навчальних досягнень для вибіркових модулів (до 70
годин) також наведено в цій програмі.
Характеристика умов навчання
Умови навчання повинні забезпечувати
ефективне засвоєння учнями програмового матеріалу та відповідати вимогам щодо
безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу. Програмою не обмежується
використання вчителем різних видів апаратного та програмного забезпечення за
умови відповідності його вимогам чинного законодавства, нормативних документів
та даної Програми.
Зміст усіх практичних робіт має добиратися таким чином, щоб тривалість
роботи за комп'ютером відповідала чинним санітарно-гігієнічним нормам.
Методика проведення кожного уроку визначається вчителем.
Обов’язковою передумовою успішного виконання вимог Програми є практична
діяльність учнів на кожному уроці, необхідною передумовою якої є індивідуальний
доступ кожного учня до роботи з персональним комп’ютером та підключення
комп’ютерного класу до швидкісного Інтернету.
Обладнання навчального приміщення (класу, кабінету) має відповідати
вимогам (технічним, санітарно-гігієнічним, педагогічним тощо), викладеним у
«Положенні про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій
навчання загальноосвітніх навчальних закладів», Державних санітарних правилах
та нормах щодо влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в
навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах, технічним
специфікаціям навчального комп'ютерного комплексу для кабінету інформатики,
навчального комп'ютерного комплексу (мобільного) та інтерактивного комплексу
(інтерактивної дошки, мультимедійного проектора) для загальноосвітніх
навчальних закладів.
ІНФОРМАТИКА
вибірково-обов’язковий курс
105 годин
БАЗОВИЙ
МОДУЛЬ
35 годин
Уроки з інформатики для першокурсників за новою програмою:Урок №1. Тема:"Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси, інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві.
https://drive.google.com/drive/folders/1fsPe3o7AxHlGiUTf8UzUhsfu4E_kjDMd
Немає коментарів:
Дописати коментар